På jakt efter en ny LCD TV!

Yeah, jag har velat köpa en platt TV sen min gamla TV gick sönder precis innan sportlovet i februari. Jag gick utan TV i två månader innan en ängel i form av Malin sålde sin egen mini-tv på 15 tum (eller 17 tum? minns inte) till mig riktigt billigt. Det var bara tillfälligt och att se film och sånt i en sån liten tv gav mig bara huvudvärk. Så nu blir det jakt i TV butikerna efter en platt TV mellan 37-42 tum, antingen hd ready eller full hd... hoppas på full hd om det finns nåt i min pris klass. Sen blir det en massa wii-spelande på den läckra platta TV:n.

Och sen blir det förstås en laptop köp under hösten... Blir förmodligen en Sony Vaio, för det är den enda i marknaden som är riktigt cool och förstås utrustad med blu-ray. Testade T:s egen sony vaio och den fick mig bara att bli helt kär. Blev bara riktigt imponerad hur bra datorn verkligen var. Har förstås min egen Ibook redan, men den är helt slö och långsam och har så mycket skit i sig. Dell-datorn som jag har från tolkcentralen används ju till bildtelefonen och den suger fett som blockerar vissa programvaror som man vill ha. Antar att när jag får min sony vaio får min ibook samla damm och gömmas undan.

Jag som alltid hejat på Mac och sånt får nu slutligen erkänna att visst är Macbook och såna fitnesser riktigt coola, men en sony laptop med Vista och blu-ray slår det med hästlänger. Återstår att se när det blir av med köpet, men förhoppningsvis snart... Blir sen en massa filmtittande i bästa hd-kvalité på teven. Härligt värre! Bara ren tur att jag har råd till sånt numera efter att plötsligt ha fått femdubbelt upp på bankkontot.

Peace, folks.

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, Isak är vår nya husdjur som fick honom i förra året, bara två månder efter Tussan dog av cancer. Isak är underbar och mycket busig. :D Det kan jag förstå om det och du ska nog klara bra ändå. ;)



Det är allt bra med mig och känns pirrigt att plugga vidare på omvådnadsutbildning som ska börja i den 18 aug. Kram!

2008-08-06 @ 00:39:37
URL: http://rudolfinnan.blogg.se/
Postat av: ængeln

den lilla tv:n kan du alltid sælja vidare till jullan, om du inte har gjort det æn;)

platta tv letar jag också efter men ack dyrare el rækning blir det! ;)

2008-08-06 @ 16:01:38
URL: http://dr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0