hur kan man låta bli att bli kär i småbarn?

Faktiskt. Det är en gåta för mig att det finns folk som faktiskt ogillar barn, iallafall småbarn. Det är ju småbarn som är underbarare än underbarast.

 Idag på tåget till Landskrona fick jag all uppmärksamhet från en charmig liten ettåring med glimten i ögat, som inte kunde sitta still i sin barnvagn. Han pekade på Yoda hela tiden och pratade något som jag inte förstod, och när jag bara buuade eller gjorde nån löjlig grimas så skrattade han helgulligt. Blev helt kär bara. Har nog blivit kär i alltför många småbarn på sistone. På jobbet finns det ju ett par charmiga små pojkar som springer runt och sprider glädje runtomkring sig att det är omöjligt att bli surmulen eller arg över något.

 Småbarn sprider verkligen riktiga ena stora portioner glädjeämnen runtomkring sig med sina smilgropar, glimten i ögat och oemotståndliga blyga blick. Underbart! Det är såna ögonblick jag vet varför jag alltid vill sommarjobba på Motetten varje sommar. :P

Peace, folks.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Småbarn är bra till en viss gräns.

2008-07-29 @ 20:45:49
URL: http://natalieb.blogg.se/
Postat av: anneli

småbarn är hur söta som helst :)

2008-07-29 @ 20:47:24
URL: http://annelilinder.blogg.se/
Postat av: Sarah

Ja barn är sjuka söta. Du vet att jag älskar barn men ärligt talat mötte jag några jobbiga sådana under resan. Haha! :) saknar dig!

2008-07-29 @ 22:02:43
URL: http://q86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0