Hur kommer det sig...

att det alltid är killar som vet hur man mekar med datorer och sånt? Fattar nada helt enkelt när Tobbe satt och började snacka datorspråk med sina killpolare. Töntigt, helt enkelt. Sånt med hur man formaterar om datorn och liknande saker är inte heller min bästa sida, eller rättare sagt- jag vet ingenting alls hur man gör. :P Det är väl därför jag kör Mac, dom är åtminstone enklare att förstå.

Nåja, på tal om något annat.

De bästa delarna med ett sommarjobb på Motetten:
- Man får vara ute en hel del, en massa sol med på köpet.
- småbarn med sina smiles.
- knäppa konversationer som barn kör med varandra, som t.ex. "igår drömde jag en mardröm om att min syster bajsade" och annat tokigt.

De värsta delarna:
- bråkiga och skrikande småbarn
- att tvingas vara ute när det regnar
- klängiga barn.

Negativt och positivt väger lika. Det är kul att sommarjobba, iallafall för 4 veckor (bara en vecka och två dagar kvar, härligt), men att jobba hela livet på en förskola- nej tack. Skulle tröttna och vantrivas direkt.

Nu ska jag ut och köra en runda på trafikskolan, får ju hoppas jag inte krockar något idag.

Peace, folks, och njut av den svenska solen!

Kommentarer
Postat av: Emelia

Kul att du börjat blogga igen! Haha, du har också funderat över för- och nackdelar. :) Ja, men det är ju jättebra att vi får prova på sånt innan det verkliga arbetslivet kommer.

2008-07-30 @ 18:39:13
URL: http://melia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0