Hallå!!!

Nu tänkte jag skriva ett så kallat argt inlägg.

Vad är egentligen skillnaden mellan en wow-spelare och en Blondinbella-wannabee? Vad är skillnaden mellan att lira ett dataspel jämfört med någon som bloggar varje 5 minut, någon som tittar på tv varje dag, någon som lirar tv-spel, någon som är ute och fikar jämnt eller shoppar på varje rea?

Faktiskt inte. Ingen skillnad alls. Man gör bara det som man gillar att göra. Gillar man att lira WOW, så får man ju lira det också. Man ska inte hacka på dom bara för att man själv inte lirar WOW och tycker det är ett idiotiskt spel. Det är bara en fördom, för vet vi, som hackar på dom, ens vad WOW är för någpt? Har vi ens lirat någon gång? Nej, härmed kan man inte skapa uppfattning. Och har man lirat och inte gillat spelet, så är det bara säga att alla tycker olika. Man ska inte göra något för att alla gör det. Man gör det man tycker om. På det sättet blir man lycklig. Jag skriver inte om mode eller om smink för att alla andra gör det. Jag skriver om saker som faller mig in för att det är de grejerna som intresserar mig. Därför tycker jag faktiskt att det är precis samma sak med en WOW-spelare som med en annan som gör det h*n tycker om- idrottar, fotograferar, bloggar, läser, spelar tv-spel.. Gå din egen väg i livet. Gör saker du känner passionerat för. Följ inte efter vad andra tycker. Bry dig inte om det är något som alla tycker är löjligt, för det är JUST vad du tycker som spelar roll.

Vi lever dock i ett moderniserat samhälle där allting är byggt på samhällets fördomar och ideal. Varför är det töntigt att spela TV spel när mycket i reklam handlar om just TV spel? Reklam på tv handlar antingen om TV spel eller om skönhet, vilket kan te sig väldigt ironiskt egentligen. Vad jag vill säga är att du kanske gillar mode, sport och att blogga. Men tänk då på att det finns folk som inte är intresserade av samma saker. De har då absolut rätt till att göra det som de tycker är kul. Därför tänker jag från och med nu inte alls hacka på någon som har någon udda intresse, för "udda" finns inte.

Återigen, gå din egen väg i livet och gör saker som du tycker är kul. Följ inte efter andra. Och döm inte andra även om du har testat, alla tycker ändå olika.

Peace out.


Kommentarer
Postat av: mallan

spelar du wow? haha så nördigt men det säger även FD wow spelaren Thomas om mina såkallade hobbies. Bara att bråka om sitt, men bli accepterad för det?

Nej jag fortsätter vara taskig mot wow-spelarna och MENSA medlemmar;)

2008-11-14 @ 02:26:49
URL: http://dr.blogg.se/
Postat av: mallan igen

och blondinbella tjänar på sin hobby som hon inte vill kalla det för hobby utan arbete- vilken dröm va?!

2008-11-14 @ 02:27:57
Postat av: moa

jo det är sant, men grejen är att många wow-nördar rätt ofta tjatar på oss och säger att vi missar någonting, visst, wow kanske är stenkul, men jag vill inte bli beroende och börja spela wow och sen skita alla andra saker i omgivningen för att istället fokusera på mitt beroende.



men jag ska inte dra över alla med en kam, och inte generellt förstås. som du sa, alla ska ha sina hobbies, men vissa kan gå i överdrift och då blir det inte roligt. :P

2008-11-15 @ 08:41:38
URL: http://gardenfors.blogg.se/
Postat av: Malin

Delvis håller jag med dig, men delvis inte. Säger som moa, att det finns ju dom som går till överdrift, skolkar för spelets skull, missunnar skolan, vänner och allt. De bara sitter och spelar dygnet runt och får socialfobi. Jag HAR testat spelet och ser inget lockande i det.



Självklart ser ju dom inget lockande i mina intressen, men jag har ju ett "växlande" liv, vill göra olika saker hellre än att sitta och inte röra sig. du är ju en aktiv person, du vill säkert hellre vara aktiv än att offra all tid som du kunde lagt på äventyr, till datorn? :)

2008-11-15 @ 14:52:26
URL: http://bayswater.blogg.se/
Postat av: Josannah

vad var det som orskade inlägget ang wow?

Jag spelar wow, men mest på kvällar när barnen gått och lagt sig.. Så jag blev nyfiken. =)

2008-11-17 @ 02:24:09
URL: http://www.laperle.bilddagboken.se
Postat av: Malin

Jag sa aldrig att det är dåligt att sitta några timmar vid datorn och spela??? - utan det är när man inte har någon gräns med spelandet och slarvar med sömn, mat, osv som det gått för långt. såklart är det deras ensak - men det är tråkigt att man offrar så mycket tid för det och går miste om så mycket annat - om de väljer att spela dygnet runt..



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3793672.ab

2008-11-17 @ 21:48:57
URL: http://bayswater.blogg.se/
Postat av: fezi

råkade komma t din sida o råkade läsa det där ang wow. Skönt att en icke wowspelare fattar hur vi känner oss, folk säger att man förlorar social när man spelar wow men det håller jag inte med om. Snackar med mycket fler folk i wow än i msn, lär känna folk från andra länder som har samma intressen och samtidigt utvecklas jag enormt i flera saker. Vi som respekterar att folk sitter framför datorn o försöker komma på ett bra inlägg att skriva i bloggen, eller sitter framför tvn och kollar på serier (mindre socialt) så det skulle vara nice om folk kunde göra samma sak mot oss. ;) Nice inlägg. :)

2008-12-29 @ 05:30:01
Postat av: fezi

och varför sägs det wow-nördar och inte blogg-nördar? :P

2008-12-29 @ 05:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0