Statsvetare eller ekonom?

Nu har jag börjat snuska i vilka kurser/program på universitetet jag kan tänka mig. Vill plugga på Lunds Universitetet eller på Malmö Högskola, eller eventuellt på en KY utbildning i Malmö om det finns något som intresserar mig till nästa höst. Funderar på ekonomiprogram, policies kandidatprogram (statsvetenskap) eller socionomprogram (inte nåt jag prioriterar egentligen p.g.a svårt och få jobb efteråt när man är döv), eller enstaka kurser som t.ex. engelska, litteratur eller media. Men är sugen på marknadsföring eller reklam, t.ex. PR och kommunikation. Har iallafall tills den 15 april att bestämma mig och göra prioriteringar i min ansökan till universitetet. Det blir spännande ändå. Vet ärligt talat inte om jag kommer plugga direkt efter, det beror på om jag kommer in nånstans och om jag har pluggmotivationen efter sommaren. Men som det ser ut nu, tror jag faktiskt att jag gärna pluggar vidare om inte jag råkar få ett bra jobb under tiden vilket kanske bara är att drömma om. Eller om inte jag vinner tio miljoner vilket ter sig bara som en väldigt naiv dröm just nu.

Nej men jag tycker själv personligen det ska bli spännande. Vet att det kommer att bli tufft att plugga, men det ska gå! Arkitektur, inredningsarkitektur, design eller industriell design verkar också väldigt lockande, så vi får se vilken kurs eller program det blir till slut! Det beror också på om jag ens bestämmer mig, annars kommer jag nog istället läsa enstaka kurser. Vill ha bestämt mig först innan jag läser på nåt program, annars blir det inte så kul att hoppa av.

Peace out, folks.

Kommentarer
Postat av: Emelia

Jag blev trött bara av att läsa ditt inlägg. Orkar inte tänka på universitetet något mer nu! :P Vi kanske kan hitta på något på fredag? Vet du om det går någon bra film just nu? Förra veckan var ju inget vidare. Kram!

2008-11-11 @ 18:46:32
URL: http://melia.blogg.se/
Postat av: Emilia

Litteratur skulle jag också gärna vilja läsa. Dumma Risse som inte gav oss den kursen =(

2008-11-11 @ 20:21:14
URL: http://ultimatenos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0