yoda har fått en syster!

Ja, nästan iallafall. Brorsan har gått och skaffat en rottweiler/schäfer blandning på 3 månader som heter Cassa. En jävla söt valp och dessutom redan mycket större än Yoda! Busig, men ändå på sin vakt i början men sen blev hon bara som helt galen. Hon och Yoda busade bara på och lekte hela tiden, nästan oavbrutet, i ungefär en och en halv timme. Väldigt roligt och se! Det fungerade faktiskt jättebra och båda blev verkligen helt slutkörda efteråt. Så mycket energi har den hunden vilket passar Yoda väldigt utmärkt. Och envis var hon ju också! Kanske inte lika envis som Yoda, men ena stunden var det hon som var envisast, den andra var det Yoda som tog övertaget och inte ville sluta. Hoppas det kommer att lugna ned sig lite sen och att de kommer överens, även om de redan gör det hoppas jag att det håller i sig.

Yoda kommer förresten att kastreras om ett litet tag. Jag har funderat på det länge och nu till slut beslutat mig för det. Jag kommer inte att använda honom till avel och då känns det poänglöst att ha hans testesteron på hög nivå när han inte får utlopp för det. Och jag vill gärna att han ska kunna bli lugnare när han träffar på tikhundar och att han inom en snar framtid ska kunna gå lös utan att jaga efter en annan hund när han får syn på en. Problemet just nu är bara att det kostar en hel del pengar, men jag tycker det är en investering värd det. Det känns tråkigt att göra så mot Yoda, men det är bäst för honom och jag vet att han kommer att må bra av det. Och kastration leder inte bara till mindre revirmarkering, utan också då slipper man risken för diverse sjukdomar som hanhundar kan få. Det finns flera fördelar, men jag har naturligtvis också översett nackdelarna men jag anser att fördelarna väger lite tyngre.

Nu har Yoda somnat sött, han är helt slutkörd ser jag! Härligt! Älskar såna dagar när han får utlopp för sin energi fullständigt.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0