7 sanningar

7 sanningar

Emilia utmanade mig ;)

Reglerna är följande: 
-Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
-Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
-Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
-Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg


1. Jag går snabbt som alla vet, men vad inte många vet är att jag är faktiskt näst långsammast i familjen. Pappa är snabbare och brorsan är snabbast. Jag kommer aldrig att gå lika snabbt som brorsan, tack och lov, för man måste nästan springa för att komma ikapp.

2. Jag har böcker och DVD filmer i alfabetisk ordning, och så efter skådespelare, och sen efter det bolag de är producerad av. Vissa filmer har jag i kronologisk ordning, om de är t.ex. klassiska filmer.

3. Jag har tappat min Ibook (Mac laptop) tusen gånger om, men den har klarat sig i två hela år nu även om det finns en massa tecken efter all den misshandel den gått igenom. Och det är först nu den är väldigt trög, men det är inte för att jag tappat den men för att jag har en massa skit i datorn.

4. Jag är så otroligt impulsiv att jag nog ångrar hälften av allt jag shoppar impulsivt. Men när det gäller kläder som jag faktiskt behöver då är jag alltid noga att hitta rätt.

5. Jag är väldigt, väldigt kräsen när det gäller böcker. Den måste ha en spännande inledning eller ändå ha en spännande sammanfattning i baksidan för att jag ändå ska ge den en chans. Omslaget har ingen betydelse, det är inte det som faller mig in.

6. Jag är ingen lättskrämd person, men blir alltid skrämd varje gång Tobbe kommer hem och rör mig bakifrån. När jag var i California förra året så var jag på Universal Studios med Brittany och Nick, och vi gick inne i den så kallat spökhuset samlat med en massa späkfigurer från skräckfilmer. Och gissa vad? Jag blev aldrig skrämd av t.ex. Frankenstein, Freddy, Jason osv när jag kollade på filmerna, men jag blev rädd så in i helvete när dom bara dök upp så där inne i spökhuset. ni skulle ha sett mig, jag hoppade till som en liten löjlig flicka. Brittany retar mig för det än idag.

7. Jag går nästan aldrig i sömnen, men när jag var yngre gick jag rätt mycket i sömnen men då bara i mitt rum. Det gick aldrig så långt att jag smög ut i sömnen. Dock spårar det alltid ur när jag har jetlag och fått för lite sömn, speciellt i New Mexico 2005 då jag "vaknade" i taket med sovsäcken omsvept i mig och fick panik, och sen kunde inte hitta tillbaka till rummet som vi alla andra svenskar sov i. I YLC 2006 (Youth leadership camp), hoppade jag ned från våningssängen (jag sov i den översta) och öppnade dörren och lampan utanför dörren fick mig att vakna. Det skrämmer mig varje gång jag tänker på vad som kunde ha hänt om jag inte vaknat, speciellt vid taket  i New Mexico.

jag struntar i regeln om att utmana 7 andra för jag är säker på att alla har blivit utmanade.




Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha, väldigt roligt att läsa dina sju sanningar.

2008-10-30 @ 19:11:36
URL: http://ultimatenos.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det där med att du går fort, jag visste inte att de övriga i familjen är snabbare. :p

2008-11-01 @ 09:55:23
URL: http://q86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0