En liten rapport!

Första dagen på praon gick jättebra. Det var verkligen härlig stämning på jobbet med en massa härligt folk. Alla som gick förbi eller passerade sa automatiskt hej och man fick skratta en massa på jobbet. Så avslappnat, en massa humor och det fanns så många öppensinnade människor där. Härligt! Och så många olika folk också. Unga killar såväl som kärringar, invandrare eller svenska och alla behandlades jämlikt. Det som var det otroliga är att i den avdelning jobbade på fanns det en ung kille som jobbade tillsammans med en äldre kvinna och ändå verkades han trivas helt utmärkt. Vi övriga som jobbade på avdelningen var också tjejer, eller rättare sagt: två äldre kvinnor, en ung hörselskadad tjej som jag själv jobbade tillsammans med och så jag. Men som sagt, härligt folk ändå. Fick montera en liten typ av lampa som man oftast ser i typ skolor och lägenhetskök och så. Nu vet jag iallafall hur man monterar såna lampor. Har också en sån lampa i köket hos mina föräldrar. Kul! Fick även stapla ihop en typ av bländskydd till lampor, den typ av bländskydd som är vanliga i rektangulära lampor på skolor.

Får se hur det går resten av praon, men jag är säker på att jag kommer att trivas. Det är inte ett tungt jobb, men ganska monotont. Men eftersom man är med härliga folk så fick man ändå chansen att småprata lite under jobbet och det gjorde det mer intressant.

Peace out, folks.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Alltid skönt med bra praktikplats :)

2008-10-13 @ 22:55:30
URL: http://ultimatenos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0