Life is a wonderful piece of thing.

Blir allting som jag vill kommer jag:

- att ha tjänat tonvis med stålar tills studenten.
- att bli så vältränad att jag klarar maratonloppet inom 4 timmar.
- hoppa bungyjumpy i juni.
- Få jobb efter studenten. Vad? Thats the question.
- Åka snowboard nångång i januari-februari, någon weekend. Några som är sugen att hänga med? Åre? Idre? Sälen?
- Börja plugga inom ett år efter studenten (om jag nu bestämt mig för vad jag vill plugga).
- Ha provat brasiliansk vax innan studenten.
- Slå Tobbe i en enda guitar hero låt (hittills har jag inte lyckats men varit bra nära några gånger).

- Skaffa en berner sennenhund, rottweiler, newfoundland eller en schäfer någon gång i livet- och då gärna när Yoda blivit "gammal och klok" (eller snarare, gammal och slö, om det ens nångång händer) eller efteråt. 

Lite tramsiga tankar, men ibland måste man tänka lite framåt och ha något mål. Samtidigt ska man leva i nuet. Det ni!

Bekymra er inte för mycket om framtiden, lev istället i nuet men man har rätt att drömma sig bort lite ibland så länge man ändå har fötterna på jorden. Var självsäker, var klok, gör saker du vill göra oavsett om de verkar helt omöjliga. Better to know you failed than never get to know if you could have made a success.Tänk om, tänk om, det är två ord jag avskyr mest. Det finns inget "tänk om". Man bara antingen gör det eller inte. Man har rätt att vara impulsiv ibland, men också rätt att tänka efter. Ibland är det bara bäst att göra saker och sen tänka efter, istället för att bara tänka och sen inte våga göra det. Men självklart finns det vissa saker som krävs att man tänker efter före. Men livet är egentligen till att våga. Våga vara dig själv, följ ditt eget hjärta och egen väg i livet, ha dina egna drömmar och gör allting du vill göra. Man kanske inte hinner med allt i livet, men man kan åtminstone försöka. Och längs vägen, försvinner några drömmar men då dyker det också upp nya. Så fortsätter det livet ut, beroende på vad de val du gör. Man har alltid ett val, oavsett om det är något dåligt eller bra. Hellre ha ett spännande liv med en massa erfarenheter än ha ett liv där man tänker på allting man skulle ha kunnat gjort. 

Apropå ingenting, så är en av de bästa sakerna i livet så enkla, men ändå ger de så mycket. En promenad på stranden med min vildbasare till jycke, att vakna upp på morgonen bredvid min kärlek och att läsa en bra bok (håller på och läser  Det Nakna Hjärtat av Lisa Tucker som jag lånat av Sarah).

Peace out, folks. 

Kommentarer
Postat av: Moster

Fråga äldsta kusinen om brasiliansk vaxning, hon har testat ;) Jag är för feg haha! :D

2008-10-04 @ 18:39:31
Postat av: moa

du borde göra ett "(jag har)kryssa i papper" för alla saker som du ska göra i ditt liv! blir garanterat ett roligt minne för dig senare i livet då du sett hur mycket du hunnit med i livet :)

kram

2008-10-04 @ 19:59:42
URL: http://gardenfors.blogg.se/
Postat av: Emelia

Inbillar jag mig eller verkar ALLA fjärdeåringar ha någon sorts "ångest" nuförtiden? Men det är inte så konstigt, det är ju nu som vi ska bestämma vår framtid! ;P

2008-10-05 @ 00:07:00
URL: http://melia.blogg.se/
Postat av: Signe från DK

Jag! Vill gärna åker med och stå på skidor över en helg nånstans - gärna i Åre!

2008-10-07 @ 23:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0