Nyckeln till frihet.

Jag slutar aldrig att förundras över denna film, denna underbara film. Jag har nog sett filmen en miljon gånger, men jag gråter varenda jävla gång. Det är definitivt en av de tio bästa filmerna jag sett, så jävla bra är den bara. Morgan Freeman och Tim Robbins. Och denna ligger t.o.m. på första plats i IMDBs 250 filmer i topp-lista, och det med all rätta. För det är ytterst få filmer som berör lika mycket som just Nyckeln till frihet gör.

Jag somnade faktiskt mitten i filmen igår kväll när jag kollade på den med Tobbe och missade tyvärr det allra bästa- flykten. Men idag så såg jag resten av filmen och den är alltid lika häpnadsväckande.

Peace.

Kommentarer
Postat av: Ida

Nu avslöjar du ju handlingen för de som inte sett filmen :)



Har du lust att rabbla upp dina 10 favoritfilmer? (mest snyftare tack!) för jag behöver filmtips och jag är på gråtarhumör idag :D

2008-11-04 @ 16:57:43
URL: http://bblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0