Underbar weekend i Skåne

Varje gång jag åker hem till Skåne är det alltid underbart. Men denna helg var lite extra speciellt. Min Tobbie fyllde ju år.
Vi var hos hans mamma i lördags och fick äta fondue, har faktiskt aldrig ätit det tidigare och jag kan bara säga en sak: så himla gott! Så himla gott att jag åt tills jag inte kunde äta mer, så mätt blev jag. Sen hann jag med att köra med morsan i söndags och köra en runda runt Lomma och Bjärred. Första gången jag körde med mamma dessutom, och jag tror hon var bra nära att få ett hjärtattack ett par gånger men det gick bra ändå. Det är faktiskt bekvämare att köra med morsan än att köra i trafikskolan, för så fort jag gör ett fel så fick jag stanna direkt och tolken som sitter i baksätet får översätta trafikläraren. Medan med mamma går det ju lite lättare, hon tecknar samtidigt som jag kör. Men naturligtvis måste man hålla ögonen på vägen med, men det brukar för det mesta gå bra ändå.

En lång weekend med min hotlove var det, och nu är det bara några dagar tills jag åker hem igen och tillbringar 3 veckor därnere. 3 hela veckor med Tobbie, det ska verkligen bli kul.

Tänka sig, efter höstlovet är det bara 6 veckor kvar tills jullovet. Denna vecka får jag snällt plugga som fan, har ett matteprov på torsdag, en liten redovisning på torsdag, två prov på fredag, och sen har jag det där italienska provet, svenska C redovisningen och så historia redovisningen efter höstlovet. Ja, det är mycket att göra så lika bra att sätta igång.

Peace out, folks.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Så jävla skönt att det snart är jullov. Våren kommer att bli lång men sen kommer STUDENTEN!!! Och du får din Tobbie för dig själv 24/7 :)

2008-10-07 @ 17:40:02
URL: http://ultimatenos.blogg.se/
Postat av: Signe från DK

vad?! Har ni italienska på Risse?? Dom kunde inte erbjuda det, då jag var där, så jag valt tyska. Vill heller ha italienska eller franska....

2008-10-07 @ 23:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0