Lagom produktiva dagar.

Har haft träningsvärk sen måndags, men trots det har jag ändå gett mig ut och joggat varje morgon och kväll med min vildbasare till hund, Yoda. En riktigt motivationshjälpare kan jag tala om! Han tvingar mig att springa hela vägen när jag väl börjat springa. :) Vilken disciplin man får då. Breakdancen var förresten grymt kul, bara jävla töntigt att man skulle tvunget få en bula på huvudet efteråt. Förklaringen kan ni nog gissa fram till själva- vad gör man på breakdance? Just det, man dansar i princip med huvudet och armarna. ;P Fast nu kan jag tre grundsteg/tricks, det är iallafall NÅGOT tycker jag faktiskt.

Man har också hunnit få lite bättre disciplin på pluggandet. Kanske för att man har roligare ämnen och bättre lärare detta år. Helt perfekt egentligen, det blir nog ett bra avslut på tre fina år på gymnasiet. Fast allting har ju förstås inte varit en dans på rosor- det har gått upp och ned. Men nu tycker jag nästan det går bara upp och upp- kanske för att dagarna närmar sig till studenten, dagarna känns väldigt korta, man känner sig inte lika rastlös längre och man har funnit rutinen på något sätt. Äntligen, till slut, kan man nog säga. Men inte desto mindre längtar jag tills jag slipper ut ur Örebro, trots att den har en viss charm. Herregud, jag erkänner det nu- ja, Örebro har en viss charm. Men jag är tyvärr uppvuxen vid havet, så jag längtar tillbaka till södern och att bo i närheten av havet. Havsluften, det blåa havet, det härliga landskapet, ja man längtar till allt som finns därnere.

Bjuder på en bild som Emelia tog. Så här känner jag mig just nu. Så full av harmoni, så nöjd med livet. Det kan definitivt inte bli bättre.

petra

Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha, du är bara för cool!!!

2008-09-24 @ 21:20:13
URL: http://ultimatenos.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag vet inte riktigt, det är din personlighet som gör att du är så cool. Haha, när jag läste att du fick bula på huvudet så skrattade jag bara. Du är bara för härlig. Du är även dig själv hela tiden och är öppen och enligt mig är du aldrig orättvis.

2008-09-24 @ 21:30:01
URL: http://ultimatenos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och ja, lillmänniskan - Johanna :)

2008-09-24 @ 21:30:45
Postat av: Sarah

Just det, från Malmö till Örebro. AAAHHH! Haha, du får visa mig breakdance nån gång. :p det är så fint väder ute och jag ska ta en promenad idag. Hoppas att den blir skön! :)

2008-09-25 @ 08:52:13
URL: http://q86.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha! Längtar oxå efter skåne men tänk dig att det är bara ca 8 månader kvar nu!! Såklart Örebro har en "mini" charm men enligt mig räcker det att bo här i några år :P

2008-09-25 @ 19:11:39
URL: http://joluze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0